כך תשלבו עץ בעיצוב הפנים

שיתוף
ניצן הורוביץ
עיצוב: ניצן הורוביץ

ניתן לראות שעץ היה המרכיב החשוב והעיקרי בבניית בתים ועיצובם משחר ההיסטוריה. בתי העץ הראשונים נבנו לפני מאות שנים, ועד היום משתמשים רבות בעץ ובחומריו ובצבעיו. בענף עיצוב הפנים היוקרתי, עץ כהה משדר יוקרתיות ואיכות, בעיקר כאשר מדובר על עץ מלא. מנגד, ניתן לראות שימוש רב בריהוט המורכב משבבי עץ, שיהיה בד"כ יותר זול ונגיש למגוון רחב של קהלים. שילוב של עץ בעיצוב פנים מודרני, מעניק תחושה של כפר הממוקם בלב העיר, ולכן רוב המעצבים יעדיפו לשלב עץ בפינות מסוימות בבית.

העדפה נוספת לעץ מגיעה מהרצון של בעלי הבית להכניס את הטבע לבית. מלבד שימוש בחומרים כמו בטון, צבעים שונים, מתכות ופלסטיק, העץ הוא החומר הבולט ביותר והאהוב ביותר, וניתן למצוא אותו בכל בית. אלו שמתחברים יותר לטבע, אף בונים את ביתם מקורות עץ, או משלבים פרקט ועמודי עץ בולטים ברחבי הבית.

אז על מה כדאי לשים דגש כאשר בוחרים להשתמש בעץ בעיצוב הפנים?

  • גוון אחד של עץ – לא מומלץ להתפזר עם צבעי העץ השונים בתוך הבית. מומלץ לבחור כבר בהתחלה בצבע אחד – בהיר או כהה, נוטה ללבן או לחום כהה, ובכך להתאים את הריהוט הכולל – שידות, שולחנות, כסאות וכו'. ניתן לחרוג מעט בגוונים, אך גוון בהיר וגוון כהה לא ישתלב כיאות בעיצוב הבית. בכל זאת רוצים לשלב גוונים הפוכים? נסו לשלב אותם בפריטים קטנים כמו מסגרות לתמונות או מראות.
ניצן הורוביץ
עיצוב: ניצן הורוביץ
  • פיזור הריהוט בחדר – במהלך עיצוב הפנים, אנו מקפידים לפזר את הריהוט בחלל, ולא לרכז אותו בצד אחד של החדר למשל. ריכוז של הריהוט באותו גוון בצד אחד של החלל, יגרום לעומס בעין, והשארת חללים ריקים בלי ריהוט כלל, מה שיוצר מוזרות וניגוד לא יפה בחלל. יש לפזר את הריהוט בכל החלל כדי ליצור אווירה נעימה ונוחה.
ניצן הורוביץ
עיצוב: ניצן הורוביץ
  • התאימו את סוג העץ לעיצוב הפנים – יש מגוון עצום של סוגי עץ, וחשוב לבחור בעץ שמתאים לחללים השונים. אם מדובר בחדר אמבטיה או בחדר עם כיור או שירותים, יש לבחור בעץ עמיד במים, או בציפוי שעמיד במים. ניתן לעבוד עם חומרים מעובדים של עץ כמו פורניר, שבבית עצים או עץ מלא וכבד.
  • מעצב פנים מקצועי – ניתן ואף מומלץ להיעזר במעצב פנים המומחה בעבודה עם עצים שונים. מומלץ לבחון פרויקטים שונים שהוא עיצב, כדי להתרשם מהעבודה, ולקבל רעיונות חדשים.

עוד מהבלוג