מילאנו 2013: ביי ביי לצבע הלבן

שיתוף

כסאות במות ושולחנות מעוצבים

כמדי שנה, גם הפעם טס ניצן הורוביץ לשבוע העיצוב במילאנו וגילה שהבשורה הגדולה של שנת 2013 היא הדחתו של הצבע הלבן מהשליטה בעיצוב פנים. פוסט דיווח מיוחד ממילאנו.

מילאנו – אני תמיד מרגיש פה כמו בבית. הם פשוט מבינים בעיצוב, חובבים ומעריצים מושבעים של אסתטיקה ויופי, ריכוז אדיר של אופנה ארכיטקטורה ומה לא.
לאחר טיסה שכללה קונקשן קצר ברומא הגענו לעיר הגדולה וכך הכל התחיל…

חשוב להבין כי העיר מילאנו מאוד תוססת במהלך השנה, אך שבוע העיצוב הוא גולת הכותרת של עולם העיצוב בעולם וקהל עצום ממדינות רבות נוהר לעיר ושוטף את אזור התערוכה ואת העיר כולה. חנויות רבות בעיר משתתפות בתערוכה, אך לא באופן פעיל ומציגות מגוון חידושים ופיתוחים בתחום העיצוב בכלל והריהוט בפרט.

בערב הראשון בשעות לילה המוקדמות הזדמן לי טיול קצר באזור רחוב טורטונה, מזרחית למרכז העיר וכך נחשף בפניי מתחם חי ובועט של גלריות ואולמות תצוגה ייחודיים ושיקים במיוחד. זו הייתה הזדמנות להיחשף לרעיונות ואיכויות שמאפיינים רק את השבוע המדהים שכל כולו עיצוב, עיצוב, וכמובן עיצוב.

צפונית למתחם טורוטנה משתרע רובע נאבילי שנקרא גם "רובע התעלות" והוא אחד האזורים היפים והטרנדיים בעיר. בלב הרובע יש שתי תעלות מים, שמקנות לו את אופיו הייחודי ולאורך התעלות תמצאו שורה של בתי קפה, מסעדות, פאבים, מועדונים, בוטיקים וגלריות הרובע ממותג כצעיר ועדכני במיוחד.

נשלחתי לתערוכה על ידי "רהיטי דורון" כשכל מטרתי היא לחפש רעיונות חדשים ומקוריים לקראת פיתוח קולקציה חדשה ומעניינת. ביומי הראשון בתערוכה גיליתי כי היא מתאפיינת בחומריות מקורית וצבעונית וטיפול הדוק בפיתוח הפרטים הקטנים. אולמות התצוגה רחבי הידיים חולקו באופן שאפשר גישה ממוקדת לנושאים שעיניינו אותי באופן אישי, שהם חדשנות עיצובית ושילוב חומרים ייחודי.

כמו תמיד ניכרת השקעה רבה בתכנון חללי התצוגה (חשבתי שאיטליה במשבר כלכלי??). העוצמה, הגודל ואיכויות התפאורה מספקים מראה מושלם והאמת שקצת קשה לי להחליט האם מדובר בחנות קבע של מותג יוקרתי או בתצוגה חולפת (לשבוע?!).
אין ספק שיש פה מהפכה עיצובית, אין לבן כלל!! הצבעים המעושנים תופסים מקום של כבוד, כחול פטרול, ידידו הטוב ירוק הבקבוק וגוונים נוספים חוזרים לאופנה ובגדול. יחידות אחסון ייחודיות בין אם לציוד האודיו או בכלל, ממלאות את החללים השונים ומספקות במה לפיתוח צורני וצבעוני, כמה שיותר דק יותר טוב.

המפגש עם חלק מהביתנים המרשימים מספק לי מחשבה והבנה כי יש צורך לפשט יותר את הצורה ואת הרעיון על מנת להפוך אותו לגדול ולמוצלח. ההצלחה בבחירת החומרים מקרינה באופן ישיר על השוני בתפיסה העיצובית. אני נחשף לחומרים רכים ותלת מימדים שניתנים לשימוש כחיפוי קיר או אפילו בציפוי לארון, העיקר שיספק מגע ותחושה אחרת. היבט נוסף בולט ומשמעותי הוא הטיפול באקסוסריז השונים שמעטרים באופן מקצועי ומוקפד את חללי התצוגה רחבי הידיים.

לסיכום, אני אף פעם לא מוותר על התערוכה וכל שנה אני מתחדש ברעיונות והשראה עצומה. עכשיו צריך לחזור לתמונות ולהתחיל לעבד ולשלב בפיתוח מקומי יצירתי וייחודי עבור לקוחותיי היקרים.

עוד מהבלוג