עיצוב אולמות תצוגה

אתם נכנסים לאולם תצוגה ומרגישים שנכנסתם לעולם חדש. אינכם רוצים לצאת חזרה לרחוב, כל החושים מופעלים, גורמים לכם לרצות להישאר עוד באולם. ניצן הורוביץ, מעצב פנים ובעל משרד המתמחה בעיצוב אולמות תצוגה, מסביר כיצד מעצבים אולמות תצוגה, כך שיהוו אטרקציה עבור הלקוחות.

כאשר ניגשים לתכנון מקדים של עיצוב אולמות תצוגה, חשוב להיפגש תחילה עם הלקוח, במקרה הזה עם הבעלים או מנהלי התפעול בחברה, כדי לבחון את אסטרטגית המכירה והתצוגה – בדגש על שיווק המוצרים שלה, אך גם כדי לבחון לאיזה קהל היא פונה, ומה היא רוצה לשדר. ישנם אינספור חומרים, אופציות ומרכיבים שניתן להשתמש בהם במהלך עיצוב אולם התצוגה, ומן הראוי לשים לב גם לגבולות התקציב ולגבולות הפיזיים של האולם.

כחלק מאסטרטגיית השיווק אנו בוחנים את כל סוגי קהלי היעד, ההמלצה הראשונית היא לייעד את אולם התצוגה אל קהל קונים מגוון ככל הניתן.nחשוב ליצור שפה , כזו שתשדר את שפת המותג, רמתו ואיכותו. באולמות פרימיום, בהם אנו מציגים מוצרי יוקרה, השימוש בחומרים ובשפה יבוא לידי ביטוי כך שישקף את ערכי החברה והמוצר.

עיצוב בינלאומי או מקומי?

בעיצוב אולם תצוגה של רשת בינלאומית ההליך שונה במעט, כיוון שלקונצרן או לחברה יש כללים ברורים בנוגע לעיצוב, שנקבעו כבר במטה החברה. בהמשך לכך, במהלך העיצוב של אולם תצוגה השייך לרשת בינלאומית, חייבים להשתמש רק בחומרים שנקבעו, לפי הקונספט של החברה, כך שהאולם יראה זהה לשאר אולמות התצוגה בעולם. דוגמה טובה לכך היא, עולם הרכב, בו חברות הרכב מציגות אולמות תצוגה דומים בכל מדינות העולם.

בנוסף, גם לרשתות מקומיות כללי עיצוב שקשה לחרוג מהם, כיוון שהמטרה היא ליצור זהות משותפת לכל סניפי החברה. במקרה הזה, בולטות רשתות האופנה והמסעדות, המשתמשות באותו ריהוט, תמונות ואפילו מוזיקה או ריחות בישום.

עיצוב פנים של אולמות תצוגה ללא גבולות

אז היכן ניתן לפרוץ גבולות ולעצב אולמות תצוגה כמעט ללא מגבלות? בדרך כלל הדבר קורה כאשר מעצבים אולמות תצוגה של חברות ריהוט יוקרתי לבית, חפצי אומנות, והום סטיילינג. במקרים הללו, עיצוב – זהו שם המשחק. ניתן לראות כדוגמה, חברה המייצרת ומשווקת אריחי רצפה ופרקטים – מפאת חוסר מקום היא אינה יכולה להציג את כל העיצובים והדגמים, אך הודות להדמיה תלת מימדית ממוחשבת, ניתן להקרין על רצפה לבנה חלקה את העיצובים השונים, ובכך "לשחק" בכל פעם עם הריצוף של אולם התצוגה.

בתכנון אולמות תצוגה ישנם רבדים רבים, שכבות חומרים וטקסטורות, צריך לדעת למצוא את האיזון בכל הקשור לעיצוב פנים, לשים לב לפרטים ולהגשים כך שתמיד, המוצר אותו אותו אנחנו רוצים למכור יהיה בקדמת הבמה.

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר

צפו - עיצוב אולמות תצוגה וחללים מסחריים - ניצן הורוביץ:

נגן וידאו אודות ניצן הורוביץ - עיצוב אולמות תצוגה

לסיכום

מעצב הפנים ניצן הורוביץ ממליץ על מספר כללים לעיצוב אולמות תצוגה:

  • תאורה נכונה שתאיר באור נכון את האולם ולא תסנוור, ובעיקר תשמור על צבעי המוצר האמיתי ולא תשנה אותם.

  • הקפדה על תנועה נכונה בחלל, כזו שתשרת את המכירה, וכמובן תהיה נגישה לכלל האוכלוסייה.

  • הפרדה ברורה בין האזורים השונים, כך שמסלול התנועה בחלל יהיה ברור ללקוח.

  • שימוש נכון בתקרה ישרת את חלוקת החלל, כך ניתן להדגיש את התכנון ולשרת אותו גם ממבט על.

  • לחשוב ולהבין מה החברה משווקת ולמי.

  • שימוש נכון בחלל, חלוקה נכונה וניצול כלל המשאבים.

"בתכנון אולמות תצוגה ישנם רבדים רבים, שכבות חומרים וטקסטורות, צריך לדעת למצוא את האיזון בכל הקשור לעיצוב פנים, לשים לב לפרטים ולהגשים כך שתמיד, המוצר אותו אותו אנחנו רוצים למכור יהיה בקדמת הבמה"