עיצוב דירות קטנות

נדמה שעיצוב דירות קטנות זה אתגר של ממש, אך לא בהכרח. אני מאוהב בדירות קטנות ועם חשיבה יצירתית ונכונה ניתן להפוך כל דירה קטנה לחלום עיצובי, יפה, מזמין אך גם פונקציונלי.
ללא ספק עיצוב דירות קטנות מצריך הרבה חשיבה, יצירתיות ומקוריות. אין סוף לרעיונות שניתן ליישם בדירות קטנות כדי להפוך אותן לא רק למסוגננות אלא גם לפונקציונליות.

עיצוב דירה קטנה או בינונית:

להלן 5 כללים חשובים עליהם כדאי לשים דגש בכל הנוגע לעיצוב דירות פרטיות – עיצוב פנים בדירות בינוניות וקטנות:

1. שילוב מקומות אחסון בחלל הדירה

מקומות אחסון הינם אלמנט משמעותי כאשר מדובר בדירות קטנות. ללא מקומות אחסון, חפצים מתחילים להיערם בכל מיני מקומות  בבית ונוצרת תחושה של חוסר סדר ולכלוך, מה שפוגע קשות בכל ההשקעה העיצובית. מקומות אחסון ניתן לארגן בתוך נישות גבס בקירות, בארונות קיר, מדפים תלויים וגם בתוך הרהיטים עצמם שפעמים רבות מכילים מקום אחסון.

2. שימוש בריהוט קל בעיצוב הדירה

כאשר מעצבים דירה קטנה חשוב לבחור ריהוט שמשדר קלילות ואווריריות. לא כדאי ללכת על הסגנון הקלאסי המאסיבי, אלא על עיצוב מודרני ועל חומרי גלם קלילים. כמו כן צריך להקפיד שלא להעמיס יתר על המידה בריהוט כדי להשאיר בבית תחושת מרחב.

3. שילוב מראות להגדלת המרחב בחללי הדירה

מראות יוצרות אשליה של מרחב גדול ובכך עוזרת להגדיל את החלל. כך למשל, אם הדירה מכילה סלון קטן או מסדרון צר ניתן לתלות על אחד מהקירות מראה, וכך תיווצר תחושה של חלל גדול יותר. מראות אף משמשות כפריט עיצובי של ממש, כך שאם תהיו להגדיל את החלל באמצעות מראה, הנה לכם אלמנט עיצובי.

4. שימוש בצבעים בהירים לעיצוב הקירות

צבעים בהירים יוצרים תחושה של חלל גדול ואילו צבעים כהים מקטינים את החלל. זו הסיבה מדוע בעיצוב דירות קטנות כדאי לצבוע את הקירות בצבעים בהירים, לשלב ריצוף בהיר וגם לרכוש פריטי ריהוט לא בצבעים כהים מדיי.

5. עיצוב דרך צמצום- רק מה שנחוץ

עיצוב פנים של דירות קטנות חייב ליצור  תחושה של חלל הגיוני שאינו צפוף ואינו חנוק. לכן חשוב כבר בשלב עיצוב החללים – לתכנן את הכל באופן מסודר ובלי להעמיס אלמנטים שאינם נחוצים. מעט זה הרבה אומר הפתגם היחדוע – וכשזה מגיע לדירות שאינן גדולות כדאי להקפיד על כך.

6. הכלל שבאחריותכם….

לא משנה כמה מחשבה ותקציב תשקיעו בעיצוב פנים, במידה ולא תקפידו על סדר וארגון, כל השקעתכם תלך לטמיון. ברגע שהחלל חסר סדר, גם פריטי העיצוב היוקרתיים ביותר יאבדו מיופיים. לכן, כשאתם גרים בדירה קטנה, הקפידו לשמור על ארגון הבית. שמרו על החפצים במקומם ותדאגו שכל דבר יהיה מנוח במקומו.

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר

עיצוב דירות עם סטודיו ניצן הורוביץ

יש לכם דירה קטנה שזקוקה לעיצוב? אני מזמין אתכם לפנות אל סטודיו ניצן הורוביץ לעיצוב פנים, ומבטיח שעם הניסיון שרכשתי בעיצוב פנים דירות קטנות, אהפוך את דירתכם לדירה מן האגדות. במסגרת פגישת היכרות נבין מהם הצרכים של בני הבית, התקציב העומד לרשותכם לטובת עיצוב דירה, כיצד אתם מדמיינים את בית חלומותיכם, ומבטיח לכם שנגשים לכם את החלום.