שיפוץ חדר אמבטיה

שיתוף

חדר האמבטיה הוא מרחב שמטבעו חשוף לבלאי מואץ יחסית, הן בפן הפרקטי והן בהיבט האסתטי. בהתאם שיפוץ חדרי אמבטיה הוא פעולה מבוקשת מאוד, מה גם שהתוצאות של מהלך שכזה מרשימות במיוחד.

כמה זמן נדרש לטובת שיפוץ אמבטיה?

החסם העיקרי בפני שיפוץ חדר אמבטיה, בנוסף לעלות הכספית, הוא החשש מפני בלגן ושיבוש שגרת החיים. משך השיפוץ של חדרי רחצה תלוי באופן טבעי בהיקף העבודות המבוקשות, כשמתיחת פנים ניתן לבצע גם ביום עבודה אחד או שניים, ואילו שיפוץ מקיף מחייב כשבוע עבודה.

במקרים שבהם הצנרת כבר מיושנת ואין מנוס מהחלפתה, כדאי לנצל את העבודה לטובת שיפוץ מקיף יותר כולל החלפת רצפה, התקנת כיור חדש ומקלחון מודרני, חיפוי מחדש של הקירות ועוד.

בכל מקרה כדאי מאוד לעגן בחוזה כתוב את ההתחייבות של איש המקצוע שנשכר לטובת השיפוץ לגבי הלו”ז של העבודות, כך שהבלגן לא יתארך שלא לצורך. עוד המלצה היא לוודא שרכישת כל הכלים הסניטריים וכל הבחירות האסתטיות מושלמות עוד לפני תחילת השיפוץ, כדי לא ליצור פתח לעיכובים מיותרים.

פקסגול או SP?

החלטה חשובה לקראת שיפוץ חדר אמבטיה כולל היא סוג הצנרת שיותקן, כששתי האופציות הנפוצות ביותר הן פקסגול ו-SP. צנרות SP מתאפיינות בעמידות גבוהה במיוחד, ואילו פקסגול, שלעתים נקראת פשוט פקס, מאפשרת תיקונים מהירים ופשוטים יותר במקרה שצצה בעיה בצנרת (ואמנם אחרי השיפוץ צפויות לכם מן הסתם שנים רבות של שקט מבחינה זו, אבל בטווח הארוך, וכדאי לחשוב גם עליו, אין דרך להימנע לחלוטין מתקלות).

איך לבחור מקלחון?

כשמחליטים לשפץ חדר אמבטיה בדרך כלל יותקן בו מקלחון – בין אם כתוספת לאמבטיה ובין אם במקום מתקן הרחצה שתופס שטח רחב ובימינו, לפחות במרבית המקרים, השימוש בו מועט למדי.

בחירת מקלחון מחייבת תשומת לב למגוון פרמטרים, והעיקריים שבהם הם הגודל וסוג הזכוכית.

המידות הסטנדרטיות הן 80 ס”מ על 80 ס”מ, וגם 90 על 90, אבל ביותר ויותר בתים ניתן לראות מקלחונים גדולים יותר וכמובן גם נוחים יותר, ובפרט אם מדובר בחדר רחצה שאין בו אמבטיה. זכוכית במקלחון חייבת על פי התקן להיות מחוסמת או רבודה – זכוכית מחוסמת היא כזו שאם היא נשברת, נוצרים רסיסים זעירים שלא מסכנים את המתקלחים, ואילו זכוכית רבודה היא זכוכית אשר בנויה משתי שכבות וביניהן עוד שכבה של פילם דביק. אם הדלת נשברת, הרסיסים נשארים דבוקים לפילם, ולא מתפזרים. עובי דלת זכוכית למקלחון בגובה סטנדרטי של 340 ס”מ הוא 8 מ”מ ומעלה (כך מחייב התקן הישראלי).

חיפוי קיר לשדרוג האסתטיקה

שיפוץ חדרי אמבטיה מחייב תשומת לב רבה לפן הפרקטי, אבל אין סיבה להזניח את האסתטיקה, ובפרט כדאי להשקיע בחיפוי קיר בעל מראה ייחודי שייצור הרמוניה עם המרחב כולו ויבטיח לו מראה מרשים במיוחד. חומרי הגלם המומלצים לטובת חיפוי קיר באמבטיה הם זכוכית ואבן, כך שבנוסף ליופי הם גם יגנו על הקירות מעובש.

רצפת פרקט עשויה אף היא לתרום לאסתטיקה של חדר אמבטיה משופץ, ובימינו ישנן שלל רצפות פרקט אשר אינן מתרגשות ממים ומתאימות לחדרי רחצה. כיור מקורי מהווה אף הוא תוספת מבורכת שכדאי לשקול במסגרת שיפוץ מקיף או חלקי.

עוד מהבלוג