עיצוב תקרות במשרדים ובבתי מגורים – איזה סוגי עיצוב קיימים?

שיתוף

בדרך כלל כשמעצבים חלל משרדים או מגורים, אנחנו מתייחסים פחות לתקרה. הרצפה והאלמנטים שנמצאים בגובה העיניים הם החשובים לכאורה, אך בשנים האחרונות, חשיבות עיצוב התקרה הולכת ומתעצמת. כך למשל, עיצוב בתים פרטיים החל לכלול שילוב קורות עץ מיוחדות, שילובי צבעים או תשתיות חשופות בתקרה. חלק מהמעצבים אף מגביהים או מנמיכים את התקרה בצורה מלאכותית, כדי לגרום לחלל להרגיש יותר גדול או יותר קטן.

                                  תקרת בטון חשופה

עץ – ניצן הורוביץ, מעצב וילות ובתים פרטיים, מספר כי "לרוב, גובה החלל או החדר בבית צריך להיות גדול משני מטר וחצי. בשנים האחרונות, בעיקר בוילות יוקרתיות, גובה החללים עומד על כמעט כפול, מה שמאפשר משחק עם עיצוב התקרה. בהרבה עיצובים, ניתן לשלב קורות עץ מסיביות, שהופכות את החלל לכפרי ולחמים יותר. מנגד, במשרדים למשל, קיים טרנד של תעלות חשופות וצינורות ללא קירוי, כך שהכל חשוף לעיני כל". כמו כן, במסעדות למשל, ניתן לראות על התקרה מגוון צינורות ותשתיות שהופכות את המקום למיוחד ולמודרני יותר.

הגבס – חומר פופולרי מאד בעיצוב ובניית בתים ומשרדים, הופך לכלי מרכזי בעיצוב התקרה. ניתן באמצעותו להנמיך את גובה החדר, ולהסתיר מפגעים, צינורות וכבלים שונים, לצורך קבלת מראה אסתטי יותר.

אריחים – כמו שניתן לשלב אריחים שונים ברצפה, קיימים אריחים מיוחדים לשילוב בתקרה. הגודל המקובל והסטנדרטי לאריחי תקרה הוא 60X60 ס"מ, אך קיימים גדלים נוספים כגון 60X180, 120X120 ס"מ ועוד.

                          תקרה לבנה אחידה ומינימליסטית

בטון – בטון חשוף בצבע אפור הפך להיות חומר מבוקש לציפוי קירות ותקרות, וצבע אחיד זה מאפשר שילוב של גופי תאורה מיוחדים ומעוצבים. כך למשל, קירות ותקרות של חדרי רחצה ואמבטיה מכילים בטון חשוף שעבר החלקה, אך עם זאת, החומר האפור משדר ניחוח מודרני ועירוני.

עוד מהבלוג